DET GÅR INTE ATT BEGRIPA!

vi bryr oss om vad vi ska ha för kläder, smink att håret inte är perfekt och att livet inte har den spänning det borde har. de bryr sig om att överleva. vi åker dit för att låtsas leka starka och modiga, ta hand om små barn och inte göra något nytt.
de bor där och kommer inte i från det. vi undrar vad det ska bli av oss vad vi har för framtid.de undrar ifall de fortfarnade lever imorgon. vi oroar oss för att v¨ra barn inte får leva det trygga svensson livet man gjorde på 50 talet. fäderna oroar sig i fall deras barn kommer tas till fångas och tvingas bli barnsoldater.


vilken sjuk värld vi lever i. perspektiv på historien, perspektiv på dagens sanning, istället för att oroa mig för en läxa kanske jag borde göra något vettigt.
vad spelar det för roll i längden?

BLOOD DIAMOND!


men det värsta är att jag försöker romantisera det!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Jag håller verkligen med dig Kajsa! Vad spelar det för roll i längden? Jag försöker också tänka så ibland, och det är väldigt lätt att romantisera allt :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback