En kopp lugn

Ett lugn. The. Det ryker från det kokheta vattnet. Doften av mandel sprider sig.
Raggsockar och vacker vintersjal, ja varför inte? JO det är jobbigt att vara sjuk men känslan av att inte behöva prestera som vanligt är underbar, men tröttsam i längden.
Vad var det jag glömde? - JO ljus. NEJ, jag tänker inte använda tändaren! Tändsticker ska det va! Av de blir det ju doft och på riktigt. Tändaren sprider en doft som inger en plastig och opersonlig känsla.
Inte för att jag känner så mycket just idag. Ska jag känna får jag hålla tändstickan så nära att det börjar lukta bränt istället.
Datorn har inte stått på , på hela dagen. Vilken befrielse! Nu satte jag i och för sig på den. Tänk att kunna säga: Nej, jag har ingen dator. Vad underbart! Så är det ju inte dock. Inte heller: jag har ingen tv heller. Tänk sicken befrielse att kunna slippa detta tidsätande ting.
Fem över fyra.
Origo, Eragon, Short Cuts och engelsk gramatik ligger framför  mig.
Elementet brusar.
Löven är våta och röda. UTanför är det grått och det blåser regn emmelan åt.
Sju över fyra.
Tänk att de vita och röda trädgårdsroserna lever fortfarande. Bland allt orange, rött och brunt lyser de där som diamanter och rubiner. ( Eller vad heter de röda?)
Snart blir thet kallt, bäst att sluta då.
Inom den närmaste framtid kommer afrikatonerna ljuda i mina öron, åh vad jag längtar! Men tills dess-


en kopp lugn.

Kommentarer
Postat av: e

goa du.



men du, tänk, om inte datorn hade funnits hade vi inte kunnat lyssna på "Endless night" ...

2008-10-13 @ 16:58:24
Postat av: kajsa

ne det är sant . .då hade vi aldrig kunnat veta hur underbar hans röst var i fall vi inte hade det på cd .. ja ibland kanske det är bra med de här datorerna. .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback