Utkast: Jag gick ...

Jag gick ut med hunden föruti eftermidags. Regnet piskade ner så till den milda grad att det gjorde ont. Jag hade för lite på mig också , som vanligt så jag höll på att frysa tänderna av mig. Men det gjorde inget bara jag kom ut. Bara jag fick vara ifred. Tänka eller snarare inte behöva tänka alls. Regnet rann ner för  ansiktet och det var skönt , nu gjorde det inget i fall jag grät- det skulle inte märkas. Vi gick inte långt bara tillräckligt för att andas. Jag slutade helt att tänka bara stälde mig där och stod.. nu dör jag tänkte jag . .men inga bilar kom. Jag gick ut till katterna sen. JAg grät och berättade vad hon hade sagt. De tittade på mig och log. KAn katter le ??  Ja sa att jag kunde gärna fira jul med dem. Ingen nedra städning , inget pynt ingen ting. .Jag satte mig på en halmbal och bara stirrade ut i det dunkla ljuset .. jag   var såå trött. .vad 'är detta för liv vad spelar det för roll- - vad hände med julen .. Den försvann bland trasor , dammsugare m,m .m vilket liv. .Vilken tid. .Att förlora är svårt men att lära sig det är hårt ..! God Jul då sa jag och stängde lagårdsdörren..torkade tårarna , tog ett djupt andetag och gick in. .in för att möte verkligheten igen ..

Kommentarer
Postat av: Frida

det låter hemskt men det är ändå nåt fint..ditt sätt att uttrycka dej tror jag. fint.

Postat av: Olivia

Åh vad du kan uttrycka dig fint! Men sorgset.

2008-12-25 @ 23:06:57
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback