hmm ja igen

nu är det så att det har varit en fantstisk dag idag .. jag har skärpt mig vilket jag självv och min mor märker .. härligt ..
 skolan var väll okej lagade ett par plufsiga byxor och ett par jeans samt fixade min bohemväska på slöjden .. såg på al goors en obekväm sanning på  geografin och sedan skulle vi reflektera detta i någon slags form ord bild m.m när det var tyska kallades jag in till rektorn .
. hade haft en lite för hetsig diskution medm in tyska lärare om att djur dör i hjärt attack i transporten till slakteriet .. detta hade hon inte belägg för .. hon sa att det hände hela tiden ,.,. . hahh sa jag hur många djur har hon skickat till salkt inte hälften av vad jag har gjort  i alla fall inte några skulle jag gissa på .. mina föräldrar som har varit bönder i hela deras liv har aldrig hört ett enda fall av detta ...
 föresten aär det bevisat att sverige har den bästa djurhållningen i sverige och om något likande hade inträffat av det hon påstodde skulle det blivit et sådant liv av et att hela västvärlden tillslut hade fått reda på det .. .i alla fall rektorn undrade i fall jag hade känt mig kränkt eller i fall jag ej hade fått fram min menging ..
 då skarattade jag och sa att jag hade sagt presis vad jag tyckte och tänkte och att jadwiga ( min tyska lärare ) bara hade pratat en massa skitsnack .. säkert som hon hade hittat på nån huligansida nån stans. ialla fall blev rektorn nervös viv detta tillfällendet för att jag var så påstridig och bestämd om min sak så jag fick gå ..
 på bilden skulle man rita en kalaktyr av en mänska min blev urdålig .. men jag blev nöjd med min akvarell målning .. jag som älskar bild i vanliga fall mne kalaktyr eller hur man vil stava det är icke min starkaste sida.. .
sen i alla fall när jag kom hem ..
 var det städa köket , badrummet, altanen , hallen , tvättstugan , gå ut med valpisarna . lägga in tvätt och torktvätt och ge mina kära valpar ZAck och sam ( Sam den sötasste .. min med andra ord ) mat ...och kolla till hästarna ..  
detta skulle ske på två timmar eftersom jag skulle även ha ett styrelsemöte om   häst kurs minignägg för barn i sommar .. som jag håller i ..
 ( svansjöridklubb aktivitet ) ... efter detta var det diska efter maten ,, äta lite själv. .prata med andras lundQuist som var här. ( rolig men lite speciell. .) sedan gå ut med sam ellen och zack ..
 sedan städa mitt rum och sotera papper i mappen vilket jag gjorde ett avbrot i nu för att skriva lite vad som har hänt i dag -.- -- -...

 ja allmänt trevlig dag måste jag säga .. nu ska jag städa klart och läsa klart den enklaste glädjen har 10 sidor kvar och fortsätta i jord under naglarna : frid i själen ..
/ kajsa fran'zen ( miljömedveten som andreas lundquist sa..)

Kommentarer
Postat av: ninah

du det me djuren är faktist sant , fast inte alltid men dom blir väldigt rädda djuren , o nej det är inte från ngn huligansida..

Postat av: ninah

eh jo jag har flera belägg om att det skulle vara sant , djuren blir rädda och kan ibland få hjärtstopp o massa pga av vissa av dem inte är vana vid transporter och du vet enligt statistik gör tusentals djur varje år genom transporter, och djurskyddslagen säger att djur ska skötas så att det främjar deras hälsa och ger dem möjlighet till att bete sig naturligt , och den "lagen" är la långt ifrån uppfylld , och dessutom så när dom kmr till slakteriet får dom uppleva det som hemskt..och det finns flera andra belägg oxå..

2007-05-25 @ 20:50:28
URL: http://niwnah.blogg.se
Postat av: ninah

dör *

2007-05-25 @ 20:55:22
URL: http://niwnah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback