En svunnen dröm

Du var mitt Irland , du var mitt hjärtas land, du var mitt liv i åtta  dagar.
Du var mitt leende, och vad jag log när jag var med dig. Du var mina tårar och vad jag gråter nu. Du var min död och graven har jag fått se fyllas av dina sorgeblommor och av ditt lik. Du var min dröm och vad jag drömde hur vi skulle leva men är man inte patetisk så säg. Jag kan citera vackra verser , sjunga låtar om att bryta i genom , lämna allt bakom sig och börja om på nytt. Men till vilken nytta? Allt kommer ändå att förgås likaså denna dikt som skrevs av oförståliga skäl av någon som var förälskad i en dröm , hon drömde drömmen och drömmen dog. Drömmen var nog du , " gråt för mig nu, men gråt inte för mig sen. "
Det skriver en  författare om en  irlänsk flicka som egentligen också var kär i en dröm men var tvungen att åka i från den. Allt börjar allt slutar hos dig. Mitt hjärtans land. Men gråt inte nu min kära dröm för du är dock bara en dröm och drömmen har dött presis som mitt hjärta gör snart. Någon alvliknande brukade sjunga långt innan du eller jag föddes på sitt undliga vis " låt det ske när kvälls'stjärnorna skiner , låt det ske när mörkret faller."
Denna någon gick där i sin Sagonatur fylld av små människor och hemska monster. Visst man kan tycka att det är fyllt av problem när någon försöker nå sitt mål i hennes saga det var ju så onskefullt. Men han längtade efter något att få komma fram. Längtan höll på att förtära honom. Men varför längtar jag då denna outhärdliga känsla?  Jo för det är där du är min dröm mitt hjärtas land i min dröm. Och varför alla dessa tårar då ? Jo för jag har redan sett graven fyllas av dina sorgeblommor och av ditt lik. Min dröm du är död och ändå så levande. Vilken smärta, vilken rädsla och vem kan hjälpa mig från detta ?
Jo någon som var min ståndpunkt redan före mitt hjärtas land. Vilket le'ende när jag pratar med denna allsmäktige. " Gråt för mig nu men inte sen , gråt av hela ditt hjärta för du är död och kommer aldrig mer att leva mitt hjärtans land , du är död min dröm."

Kommentarer
Postat av: Emmie

Hej, goding! Tack för trevlig kommentar på bloggen :D.

Åh .. är du inte glad? vad triiiist att du inte kan komma på fredag! Hade varit gött att prata ...

puss

2006-12-05 @ 16:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback